Harry Potter i Kamień Filozoficzny

 Witam was moi najlepsi TuCzytkowcy, jeżeli jesteście na bieżąco z postami to możemy zacząć czytać tego posta. 


Tytuł: Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Autor: J.K. Rowling

Tłumaczenie: Andrzej Polkowski

Wydawnictwo: Media Rodzina

Rok wydania oryginału: 1997 

Rok wydania: 2016

Objętość: max. 2 tygodnie do 3

Dla kogo: dla samodzielnych w czytaniu 

Wiek: 7+

Ocena ogólna: Najbardziej wciągająca książka!


Harry Potter i Kamień Filozoficzny to bardzo ciekawa i wciągająca książka. Jest w niej dużo akcji i Magii, chociaż że to jest najkrótsza część Harry'ego Pottera można zacząć czytać i czytać 100 razy od początku do końca. Bardzo spodobała mi się pieśń Tiary Przydziału z pierwszego roku w Hogwarcie, właśnie wam ją pokażę: 


Może nie jestem śliczna,

Może i łach ze mnie stary,

Lecz choćbyś świat przeszukał,

Tak mądrej nie znajdziesz tiary.

Możecie mieć meloniki,

Możecie nosić panamy,

Lecz jam jest Tiara Losu,

Co jeszcze nie jest zbadany.

Choćbyś swą głowę schował

Pod pachę albo w piasek,

I tak poznam kim jesteś,

Bo dla mnie nie ma masek.

Śmiało, dzielna młodzieży,

Na głowy mnie wkładajcie,

A ja wam zaraz powiem,

Gdzie odtąd zamieszkacie.

Może w Gryffindorze,

Gdzie kwitnie męstwa cnota,

Gdzie króluje odwaga

I do wyczynów ochota.

A może w Hufflepuffie,

Gdzie sami prawi mieszkają,

Gdzie wierni i sprawiedliwi

Hogwarta szkoły są chwałą.

A może w Ravenclawie''

Zamieszkać wam wypadnie

Tam płonie lampa wiedzy,

Tam mędrcem będziesz snadnie.

A jeśli chcecie zdobyć

Druhów gotowych na wiele,

To czeka was Slytherin,

Gdzie cenią sobie fortele.

Więc bez lęku, do dzieła!

Na głowy mnie wkładajcie,

Jam jest Myśląca Tiara,

Los wam wyznaczę na starcie!' 

Mam nadzieję że wam też się spodobała się ta pieśń, i będę próbował zamieścić tu wszystkie pieśni tiary przydziału z części: 1,4,5. 

Już w pierwszej części nie mogło zabraknąć pojedynku z Sami-Wiecie-Kim, inaczej Lordem Voldemortem, bardzo emocjonujące starcie i masa przygód trójki przyjaciół, ale również spory z Draconem Malofoyem, Carabbem i Goylem. Nie można zapomnieć o Quiditchu, czyli Magicznej grze na miotłach. Pojawia się złamany regulamin szkolny i wizyty u Dyrektora Albusa Dumbledore'a. Również Nauczyciele obrony przed czarną magią, o czym będę pisał w kolejnych postach. Bardzo ekscytująca Ceremonia Otwarcia i wybór do domów, nieczęsto bo raz na 50 lat pojawia się 1 hatstall - znanymi hatstall byli: Minewra McGonagall i Peter Pettirew, hatsall to ktoś kogo tiara przydziału przydzielała do domu dłużej niż 5 minut

Do osób, które były bliskie zostania hatstall zaliczają się: Harry Potter, Hermiona Granger, Gilderoy Lockhart, Filius Flitwick i Nevile Longbottom 

Ta książka bardzo mi się spodobała i super wciągnęła. polecam ją wszystkim. 😀😀😀










Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Doktor Proktor i proszek pierdzioszek.

Giannis Antetokounmpo, Nieprawdopodobna Historia Mistrza NBA

Moje najlepsze książki stycznia 2022